Waarschuwing van Spar Colruyt Group: aanwezigheid van allergeen gluten niet vermeld op enkele verpakkingen van Spar kalfsworst 200 g

Enkele verpakkingen van het product ‘Spar kalfsworst 200 g’ met verkoopdatum van 10/1 tot 11/1/2019 bevatten Parijse worst in plaats van kalfsworst. Daardoor staat het allergeen gluten niet vermeld op het etiket, terwijl dit wel in het product zit.

Het product werd verkocht in 4 winkels van Spar Colruyt Group: Spar Middelkerke, Spar Melsele, Spar Le Roeulx en Spar Hyon. Intussen werd het product uit de rekken gehaald in de betrokken Spar-winkels.

Aan klanten die dit product gekocht hebben en allergisch zijn voor gluten of een glutenintolerantie hebben, wordt gevraagd om het niet te consumeren en terug te brengen naar de winkel van aankoop. Daar krijgen ze het product terugbetaald. Voor klanten die niet allergisch of intolerant zijn is er geen risico bij consumptie.

Spar Colruyt Group verontschuldigt zich voor dit ongemak.

Productomschrijving:

Spar
kalfsworst 200 g

• Productcategorie: charcuterie
  • Artikelnummer: 567418
  • Lotnummer: 971623
  • Vervaldatum: 24/1/2019
  • Verkoopperiode: van 10/1/19 tot 11/1/2019
  • Verkocht bij Spar Colruyt Group

Voor meer info kunnen klanten terecht bij de kwaliteitsdienst van Colruyt Group op het nummer 02 345 2345.

Hanne Poppe
Persverantwoordelijke Colruyt Group